diumenge, 4 de desembre del 2016

CONTINUACIÓ AIGÜES ENCANTADES

( A casa dels Amat, la Juliana asseguda, nerviosa, en un balancí del menjador, mentre Amat llegeix el diari)

Amat: Per tot arreu surt el miracle obrat per la Verge. Inclús surten els nostres noms. És fantàstic...

Juliana: La Verge no em tornará la filla. S'ha vist que de mí se n'ha oblidat bastant.

Amat: No la volem per a res a aquella. Tenim més espai a la casa...

(Se sent pujar a algú les escales, es en Vergés, i puja força acceleradament)

Vergés: Tot ha estat culpa seva, Amat. Si no l'hagués maltractat d'aquesta manera no hauria marxat. I vosté, Juliana, no ha fet res per detindre-la.

Amat: Gràcies a mi deus voler dir! La meva dona ha fet el que havia de fer! N'estàvem farts d'aquella boja que va en contra de les tradicions del poble. Només portava desgràcies.

Juliana: I prou que me'n resento d'haver-la deixat marxar! Estic ben sola ara!

Amat: Que vol dir sola? Que potser no em tens a mi? No en tens prou?

Vergés: I ben sola si depén de la vostra companyía!

Juliana: Si! Sola! Només acompanyada dels teus mals tractes, les teves exigències i les teves  normes absurdes.

Amat: Com segueixis parlant així tindrem problemes, Juliana. Pensava que estàves de part de mi.

Juliana: Ho estava, tu ho has dit. La fugida de la meva pobra filla m'ha fet obrir els ulls. No et penso obeir més. Marxo a ciutat, amb la meva filla.

Amat: Vine aqui ara mateix! No marxarás!

(Juliana marxa per la porta corrent, evitant possibles cops de l'Amat, mentre Vergés baixa les escales corrent)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Embolica!